2009. szeptember 14., hétfő

Időjárásról, bogyókról és a trollok fenekéről

Ha nem esik kegyetlenül, akkor orkán erejű szél tombol, bár egyik sem tud elszomorítani mert bármilyen is legyen az idő Izland szép és én itt vagyok! Kicsit ugyan megnehezítik a körülmények a terep teljes felderítését, de nem engedhetem meg magamnak, hogy visszatartsanak. Nem egészen 6 hónapom van rengeteg saga helyszínének megtekintésére! 
A Gisli saga fonalán idulok el  felvedezni a szigetet , mivel a szomszédos hegy mögötti völgybe - amit Hollóvölgynek hívnak - érekezett Thórbjörn és Gisli hajója norvég földről, hogy utasai itt új otthont alapítsanak.
Hát elindultam! Egy ideig kíséretem is akadt, mivel házigazdáim , a hideg időre való tekintettel úgy gondolták, hogy eljönnek a közeli forrásig és ott tültik azt a néhány kellemes órát amíg én csontigázva ám kitartó lelkesedéssel vizslatom a meglehetősen véres történet színterét.
A forrás mellet rengeteg féle bogyó van! Két féle áfonya és egy kræikibér nevű bogyó, ami nem túl édes, picit kesernyés és nagyot roppan amikor a szerencsés étkező fogyaszt belőllle. Mi kell még melegvíz óceánra néző kiláttással, és étel kéznyújtásnyira, mindez annélkül, hogy betennénk a lábunkat bármi ember által létrehozott építményben.
Mire elértünk a forrásig az idő jobbra fordult. Már csak hihetetlen szél fújt.
Irányba állítottak! Kis idő múlva már csak egy valami választot el a Hollóvögytől: Egy troll feneke!
Senki ne gondoljam hogy nem   tanulmányoztam  e remek jelenséget! Persze , hogy igen! Nem volt éppen kicsi, sőt!
Az izlandiak vicces népek és így hívják azokat a hegyeket, amik öblösek, mintha  rájuk ült volna egy terebélyes trollasszony és onnan szemlélte volna a kürnyéket egy ideig.
Gondoltam megkerülni rengeteg idő, a tehenek meg nem várnak (elég sokáig) tehát, ma célszerűbb lesz visszafordulni.
Házigazdám felhívta a figyelmemet rá , hogy a küzvetlen szomszédunk is egy troll feneke, csak jó irányból kell nézni!
Mára ez is elég volt kalandnak.

8 megjegyzés:

  1. Nem is tudom elmondani, hogy mennyire jó olvasni Téged, és hogy mennyire hiányzol... Ma sajnos nem kedvezett nekünk az msn, de lesz ez még így se... Számíthatsz rám, jelentkezem legalább egyszer egy héten! Addig pedig stíröld szorgalmasan a fenekeket!!!:D

    VálaszTörlés
  2. Rajta vagyok az ügyön!!! Ti is hiányoztok! Eztán csak jó híreket tessék kovácsolni!

    VálaszTörlés
  3. Szuper :)

    Hogy hozzájáruljak a jókedvedhez (remélhetőleg) csak neked: (szerintem szeretni fogod... bár nem egy troll feneke):

    http://www.youtube.com/watch?v=05jrrlV3rBA

    VálaszTörlés
  4. Mármint a remélhetőleg a jókedvre vonatkozott, remélhetőleg másnak is tetszik... én szeretem (ami meglepőbb...)

    VálaszTörlés
  5. Fruzsi! Ez igazán remek nóta!!!

    VálaszTörlés
  6. Heysan Noemi!

    Det var bra att höra att du trivs mycket bra där. Naturligtvis jag läser dina historier av stor nyfikenheten.
    Jag studerar svenska flitigt och läser Olof Master varje dag. Jag hoppas ska du ställa up foton snart.
    Sköt om dig och må så gott tills vidare!

    Andris

    VálaszTörlés
  7. Hej Anders!!!
    Jag är så glad!!! du är min bästa student!!! Jag hoppas att vi ska ha tid att läsa tillsammans några gånger!
    Tycker du om boken?
    Hälsa
    Noemi

    VálaszTörlés
  8. Trollfenék, gotta love it :)
    Nekünk is hiányzol!!! És irigyellek a saga-helyszínekért :) Fotó fotó fotó fotó!!! :)
    Izland boldog lehet hogy ott vagy. Szerintem ezer éve nem szerették ennyire :D
    Pussz

    VálaszTörlés